Nye fastleger

Vestre Slidre får tre nye fastleger som alle tre begynner i september: Yngve Mathias Holtsmark, Brede Woll Jørandli og Nana Fjellså.

Sammen med ny LIS 1 (tidligere turnuslege) som også begynner i september og Siw Fosheim som fortsetter som fastlege og kommuneoverlege vil Slidre legesenter dermed være fult bemannet igjen. Legevikar Sajid Mehmood jobber ut august, legevikar Mathias Thorvaldsen jobber ut september og bidrar dermed til kontinuitet under oppstarten av de nye legene.

Alle de tre nye legene vil være fast ansatt og skal ha faste friperioder. Ved å ha tre leger i denne turnusen, vil de overlappe hverandre slik at vi alltid vil ha nok leger på legekontoret.

De tre nye legene vil få hver sin fastlegeliste. Legetimer hos fastlege settes opp ut fra legenes tilstedeværelse, men legene vil følge opp prøvesvar mm. i friperioden. Ved behov for legetilsyn i perioden legen har fri, vil konsultasjonen bli gjennomført av en annen lege på kontoret. Legene jobber tett sammen slik at informasjonsflyten mellom legene vil være godt ivaretatt.

De nyansatte skal overtar pasientene som per d.d. står på fastlegelistene som heter «liste uten fast lege» og vil også ha kapasitet til å ta imot nye pasienter på sine fastlegelister. Ønsker du å bytte fastlege, kan du gjøre dette ved å logge deg inn på helsenorge.no. De nye legene vil være søkbare når det starter opp hos oss.

En oppdatert artikkel med presentasjon av legene i Vestre Slidre kommune legges ut i løpet av september.